Pensamento Computacional Desplugado: Ensino e Avaliação na Educação Primária Espanhola
DOI:
https://doi.org/10.14210/jcthink.v2.n1.p36Keywords:
Pensamento Computacional Desplugado, Computação na Escola, Avaliação, Educação PrimáriaAbstract
O Pensamento Computacional (PC) vem gerando um novo foco educacional nas escolas mundiais como um conjunto de conhecimentos e habilidades para a solução de problemas. Entretanto, não há um consenso de metodologia de ensino e disponibilidade de material para atender às expectativas dos professores. Para verificar a eficácia de aulas de Pensamento Computacional Desplugado, foi realizada uma avaliação de estudantes da educação primária espanhola com uma abordagem Quase-Experimental no intuito de beneficiar crianças em regiões/escolas onde não há dispositivos eletrônicos, Internet e até mesmo energia elétrica. Os resultados apresentaram relevância estatística comprovando melhoria significativa no desempenho dos estudantes que tiveram atividades de PC Desplugado.Downloads
Published
2018-11-21
Issue
Section
Invited Papers
License
Authors Who publish in this magazine agree to the following conditions:
- Authors keep their copyrights and Grant the journal the publication rights, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, allowing the work sharing with its author’s recognition and publication in this journal.
- Authors have the authorization to take on additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the work published in this journal (ex.: publish in an institutional repository or as a book chapter), with authorship recognition and first publication in this journal.
- Authors have permission and are encouraged to publish and distribute their works online (in institutional repositories or in their own web page) in any moment after the editorial process, since it may generate productive altering, as well as increasing the impact and quotation of the published work (See The Free Access Effect).