THE HIGHS AND LOWS OF A VIADUCT: PUBLIC POLICY FOR URBAN DEVELOPMENT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14210/alcance.v27n1(Jan/Abr).p18-32

Keywords:

Public Policy. Democratic and Participatory Management. Urban Development.

Abstract

Antônio de Mello, the current mayor of Moneró, a fictitious city on the northern coast of Espírito Santo, has to respond to numerous complaints from residents of the Jardim Valter neighborhood alleging possible irregularities in the construction of a viaduct to improve traffic in the area. For the former mayor of Moneró the subject of the work on the José Passos viaduct was already closed. But for the current Municipal Chief Executive, the decision made by the former mayor requires more careful examination. Are the local inhabitants right? This case study enables the student to place him/herself in the position of Municipal Public Manager. It was developed for use on undergraduate, specialization and master's degree courses in Business Administration, Public Administration and Municipal Public Management.

Author Biographies

Fabrício Martins Carvalho da Silva, Universidade Federal Fluminense

Mestrando Em Administração Pelo PPGA/UFF/VR, Bacharel Em Ciências Econômicas Pela Universidade Federal Fluminense.

Geovani Falconi Glória, Instituto Federal De Educação, Ciência E Tecnologia Do Sudeste De Minas Gerais

Mestre Em Administração Pela Universidade Federal Fluminense, Bacharel Em Ciências Econômicas Pela Universidade São João Del Rei.

Julio Cesar Andrade de Abreu, UNIVERSIDADE FEDERAL FLUMINENSE

Doutor em Administração pela Universidade Federal da Bahia (UFBA), Mestre em Administração (UFBA), Especialista em Movimentos Sociais, Organizações Populares e Democracia Participativa (UFMG) e em Administração de Sistemas de Informação (UFLA), Professor Adjunto do Departamento de Administração Pública da Universidade Federal Fluminense. Atua na área de pesquisa, extensão e desenvolvimento com os seguintes temas: Administração Pública e Gestão Social, Planejamento Governamental, Democracia Participativa, Democracia Digital, Tecnologias Sociais, Economia Solidária, Redes Sociais e Participação Popular.

Published

2020-03-24

Issue

Section

Case for Teaching