TEACHER’S WORK IN LIQUID MODERNITY: PREZI APPLIED IN TEACHINGLEARNING PROCESS OF “SURFER STUDENTS”

Authors

  • Teresa Kazuko Teruya UEM – Universidade Estadual de Maringá
  • João Paulo Baliscei UEM – Universidade Estadual de Maringá
  • Mariana Costa do Nascimento Universidade Estadual de Maringá (UEM)

DOI:

https://doi.org/10.14210/contrapontos.v1n1.p111-121

Keywords:

Education, Liquid Modernity, Prezi.

Abstract

The social, economic and cultural conditions of today’s world reverberate through the formal education and also, in the way in which teachers plan their studies and interventions. Students tend to “surf” social knowledge, i.e. they see knowledge as temporary and superficial, with a preestablished shelf life. In this context, teachers make many attempts to use computers as a teaching resource. Our aim is to investigate discuss whether the expository classes elaborated using the Prezi software can be attractive to these surfer students. To this end, throughout this research, we used the bibliographic method, and as theoretical background we used Bauman (2005; 2007; 2008; 2010; 2013); Gatti (2005), and Hernández (2000; 2007). In view of the results, we consider Prezi to be an attractive resource for elementary, high school and undergraduate students, bearing in mind the dynamic characteristics offered by its tools.

Author Biographies

Teresa Kazuko Teruya, UEM – Universidade Estadual de Maringá

Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação (UEM/PPE). Mestrado e doutorado em Educação em Ciências Sociais (UNESP). Líder do Grupo de Estudos em Psicopedagogia, Aprendizagem e Cultura – GEPAC/CNPq/UEM.

João Paulo Baliscei, UEM – Universidade Estadual de Maringá

Professor colaborador do curso de Artes Visuais (UEM). Mestrando do Programa de Pós-graduação (UEM/PPE). Graduação em Artes Visuais (UNICESUMAR). Participante de Grupo de Estudos em Psicopedagogia, Aprendizagem e Cultura – GEPAC/CNPq/UEM

Mariana Costa do Nascimento, Universidade Estadual de Maringá (UEM)

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPE/UEM). Graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá. Participante de Grupo de Estudos em Psicopedagogia, Aprendizagem e Cultura – GEPAC/CNPq/UEM.

Published

2015-04-22

Issue

Section

Articles