ATTENTION AND OPPORTUNITY TO THE PUPILS WITH SUPERIOR POTENTIAL: an experience opened to dialog

Authors

  • Bárbara Martins de Lima Delpretto UFSM
  • Caroline Côrrea Fortes UFSM
  • Soraia Napoleão Freitas UFSM

Keywords:

Special Education, Student with high potential, Educational servisse.

Abstract

The article discusses the service offered to pupils with high potential, based on experiences in Extension Project ‘PIT – Programa de Incentivo ao Talento’ (program to Encourage Talent), of the Federal University of Santa Maria. This proposal for a specialized education service for pupils with high potential is substantiated in the philosophical foundations that form the basis of inclusive education and through the Model of School Enrichment proposed by Renzulli (Renzulli and Reis, 2000). Based on this theoretical-methodological framework, the study sought to promote the benefi ts of stimulation and enrichment, for children with superior potential.

Author Biographies

Bárbara Martins de Lima Delpretto, UFSM

E

Caroline Côrrea Fortes, UFSM

Educadora Especial formada pela Universidade Federal de Santa Maria e Mestranda em Educação - Linha de Educação Especial pela mesma Universidade. Membro do Grupo de Pesquisa Interação e Inclusão Social – GPESP/ CNPq.

Soraia Napoleão Freitas, UFSM

Graduação em Educação Especial pela Universidade Federal de Santa Maria, Especialização em Educação Psicomotora, Mestrado em Educação e Doutorado em Educação pela mesma Universidade. Líder do Grupo de Pesquisa Interação e Inclusão Social – GPESP/ CNPq.

Published

2009-03-24

Issue

Section

Articles