A MODEL OF PEER-LED SEX EDUCATION IN PORTUGUESE SCHOOLS

Authors

  • Lurdes Lopes Veríssimo Fundação Portuguesa
  • Maria Carmo Carvalho Fundação Portuguesa
  • Margarida Mesquita Guimarães Fundação Portuguesa
  • Isolina Virgínia Pereira da Silva Fundação Portuguesa
  • Filomena Frazão de Aguiar Fundação Portuguesa
  • Joaquim António Machado Caetano Fundação Portuguesa

Keywords:

Prevention, Sex Education, Peer education.

Abstract

This article presents the National Peer Education Program, a sex education model which is being implemented by the Fundação Portuguesa A Comunidade Contra a Sida (Portuguese Foundation The Community Against AIDS) in Portuguese schools. Based on the epidemiological data and a review on the theoretical and empirical background to peer education, this text presents and discusses the main stages of intervention, and raises topical and controversial issues in the area of Sex Education, which continue to present a challenge for contemporary Education .

Author Biographies

Lurdes Lopes Veríssimo, Fundação Portuguesa

C

Maria Carmo Carvalho, Fundação Portuguesa

Assistente da Faculdade de Educação e Psicologia - Universidade Católica Portuguesa na área da Psicologia da Justiça e do Comportamento Desviante.

Margarida Mesquita Guimarães, Fundação Portuguesa

Psicóloga da Fundação Portuguesa “A Comunidade Contra a Sida”.

Isolina Virgínia Pereira da Silva, Fundação Portuguesa

Professora a exercer funções na Fundação Portuguesa “A Comunidade Contra a Sida”. Mestre em Educação em Supervisão Pedagógica em Ensino das Ciências.

Filomena Frazão de Aguiar, Fundação Portuguesa

Presidente do Conselho de Administração da Fundação Portuguesa “A Comunidade Contra a Sida.

Joaquim António Machado Caetano, Fundação Portuguesa

****** Professor Catedrático de Imunologia da Faculdade de Ciências Médicas da Universidade Nova de Lisboa.

Published

2009-03-24

Issue

Section

Articles