SCHOOL SOCIALIZATION, NON-SCHOOL EDUCATION, FORMATION AND CONFORMITY OF SUBJECTS

Authors

  • Eliana P. G. Moura Universidade Feevale
  • Dinora Tereza Zucchetti Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.14210/contrapontos.v14n2.p339-352

Keywords:

Non-school education, Socio-educational practices, School socialization.

Abstract

This article discusses the disciplinarization of subjects through school and non-school education and, based on this phenomenon, offers a tentative connection among the modes of school socialization found in socioeducational practices. To this end, some typical modes of school education are presented as means and condition for socialization, although it is emphasized that non-school education occasionally mirrors the inequality of school education by clouding the issue of social exclusion. Finally, this study presents some possible for socio-educational projects, with a view to contributing to the discussion on education in the field of social studies.

Author Biographies

Eliana P. G. Moura, Universidade Feevale

Professora do PPG em Diversidade e Inclusão/Universidade Feevale. Doutora em Educação pela PUCRS. Líder do grupo de pesquisa Educação, Formação e Diversidade (Feevale) e integrante do grupo de pesquisa Culturas, Subjetividade e Políticas de Educação (PUC/RS)

Dinora Tereza Zucchetti, Universidade Feevale

Professora do Pós-Graduação em Diversidade e Inclusão/Universidade Feevale. Bolsista Produtividade/CNPq. Doutora em Educação pela UFRGS. Membro dos grupos de pesquisa Educação, Formação e Diversidade (Feevale) e Culturas, Subjetividade e Políticas de Educação (PUC/RS)

Published

2014-07-16

Issue

Section

Articles