LIFE STORIES IN EDUCATION AL RESEARCH: EMERGING QUESTIONS

Authors

  • Celia Beatriz Piatti Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
  • Sônia Cunha Urt Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

DOI:

https://doi.org/10.14210/contrapontos.v14n3.p464-478

Keywords:

Female teachers, Narratives, Teaching capacitation.

Abstract

This article offers reflections on the methodological resource of narratives in educational research, as well as the possibility of strengthening links with the framework of historical-cultural theory. By telling her story, the singular subject represents the group, society, the universal of her profession. The narratives of personal and professional life can contribute to rethinking places and training processes in their constituent aspects.

Author Biographies

Celia Beatriz Piatti, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Célia Beatriz Piatti Pedagoga com especialização em Administração e Orientação Educacional. Mestre em Educação pela Universidade Católica Dom Bosco – UCDB e doutoranda pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul – UFMS. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisa em Psicologia e Educação – GEPPE/UFMS. Professora no curso de Pedagogia - Faculdade de Campo Grande/MS-FCG/FACSUL. Professora e coordenadora do curso de Licenciatura em Educação Física da Faculdade Mato Grosso do Sul- FACSUL. Email:celiabp@brturbo.com.br

Sônia Cunha Urt, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Sônia da Cunha Urt -Pós- Doutorado em Educação. Professora Associada da UFMS atuando no Mestrado em Psicologia e Educação e Doutorado em Educação. Coordenadora do Grupo de Estudos e Pesquisa em Psicologia e Educação da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul-GEPPE

Published

2014-10-30

Issue

Section

Articles