SEARCHING FOR FERTILE THINKING THROUGH THE ACT OF WRITING: A TASK FOR PEDAGOGIC COORDINATORS OF BASIC EDUCATION

Authors

  • Lúcia Schneider Hardt Universidade Federal de Santa Catarina
  • Neide Martins Arrias Universidade federal de santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.14210/contrapontos.v14n2.p353-366

Keywords:

Basic education, Formation, Textual production.

Abstract

This article analyzes the phases of a Specialization course on Pedagogic coordination: the production of an academic article, as a necessary task for the course conclusion. A weakness verified in the production of articles reveals difficulties related to authorship, density in the treatment of concepts and insecurity in respect to writing. A paradox can be seen: on one hand, we find the well-prepared Professional, enabled to teach and write; on the other hand, we see an insecure and fragile person, when faced with the challenge of writing their own text.

Author Biographies

Lúcia Schneider Hardt, Universidade Federal de Santa Catarina

Formada em História pela UNISINOS (Universidade do Vale do Rio dos Sinos), mestre em Educação pela UFRGS (1995), Doutora em Educação pela UFRGS (2004). Professora adjunta IV da UFSC (Universidade Federal de Santa Catarina) atua na Pedagogia com a disciplina- Filosofia II. Na Pós-Graduação ministra a disciplina – Teorias da Educação e Seminário da linha de pesquisa Filosofia da Educação. Tem experiência na área de formação de professores e atuou por vários anos no ensino público e comunitário nos Estados do RS e SC. O projeto de pesquisa em desenvolvimento na universidade versa sobre o tema: A genealogia de Nietzsche como método de pesquisa: a arte de ler nuances. Atua em projetos de extensão com o propósito de manter contato com as dinâmicas da escola e seus complexos desafios educacionais.

Neide Martins Arrias, Universidade federal de santa Catarina

Doutora em Educação, Especialista na área de avaliação, professora adjunta IV da Universidade Federal de Santa Catarina. Atua na área da Didática. Coordenação geral do Curso de especialização em coordenação pedagógica

Published

2014-07-16

Issue

Section

Articles