UNDERGRADUATE DISTANCE EDUCATION AND TEACHER TRAINING AT UFT

Authors

  • Denilda Caetano Faria Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC-GO
  • Maria Zeneide Carneiro Magalhães Almeida Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC-GO
  • Moisés Gregório Gregório Silva Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC-GO

DOI:

https://doi.org/10.14210/contrapontos.v16n3.p426-438

Keywords:

Teacher training, Distance Education, UFT.

Abstract

This work presents some considerations about teacher training in distance learning mode, in the context of expansion of higher education. It seeks, based on the history and formation of distance learning, to understand and reflect on the changes and transformations in policies on teacher training in HEIs and their implications, specifically at UFT (Federal University of Tocantins). The methodology adopted uses bibliographic and documentary sources, and interviews. The results show that there was a significant increase in the supply of teacher training courses in distance learning mode in the state of Tocantins. However, there are many challenges to be overcome in order to expand access and ensure quality in teacher training.

Author Biographies

Denilda Caetano Faria, Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC-GO

Doutoranda em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás- PUC-GO. Realiza pesquisa na linha de pesquisa, Educação, Sociedade e Cultura, financiada pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPES

Maria Zeneide Carneiro Magalhães Almeida, Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC-GO

Doutora em História pela Universidade de Brasília. Professora adjunta da Pontifícia Universidade Católica de Goiás- PUC-GO. Trabalha com os temas, História oral, memória e Educação, Formação de Professores, Educação, Sociedade e Cultura.

Moisés Gregório Gregório Silva, Pontifícia Universidade Católica de Goiás - PUC-GO

Doutorando em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO). Realiza pesquisa na linha de pesquisa, Educação, Sociedade e Cultura, financiada pela Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Goiás – FAPEG.

Published

2016-09-30

Issue

Section

Articles