Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Contrapontos
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Perfil do Impacto
Parecereistas Ad Hoc
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2010)
Vol. 10 No. 1 (2010)
Janeiro - Abril de 2010
ISSN: 1984-7114
Published:
2010-06-10
Inicial Notes
Sumário
1-4
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Pesquisas e Práticas de Ensino: abordagens nas diferentes áreas do conhecimento
Comissão Editorial
5-6
PDF (Português (Brasil))
Articles
Mediators and mediation: inclusion in mathematics classes
Ana Lúcia Manrique, Guilherme Lazarini Ferreira
7-13
PDF (Português (Brasil))
Geography education in Brazil: official prescriptions in neoliberal times
Genylton Odilon Rêgo da Rocha
14-18
PDF (Português (Brasil))
Vamos Brincar De Que? Reflexões Sobre a Brincadeira De Papéis Sociais Como Conteúdo Da Mediação Pedagógica Com A Infância
Marilandi Maria Mascarello Vieira, Solange Maria Alves, Thais Regina Signor, Angela Zamoner, Letícia de Moura Faitão,
29-40
PDF (Português (Brasil))
TEACHERS AS DECISION MAKERS: NARRATIVES OF POWER IN AN ERA OF STANDARDS
David M. Callejo Pérez, Allison Swan Dagen
41-48
PDF (Português (Brasil))
Interactions between daily and philosophical concepts in Philosophy as a high school discipline
Cleder Mariano Belieri, Marta Sueli de Faria Sforni, Maria Terezinha Bellanda Galuch
49-56
PDF (Português (Brasil))
Teaching Practice in Higher Education Teaching, from the students’ perspective
Gilberto Ferreira da Silva
57-64
PDF (Português (Brasil))
Art and self-knowledge in the pedagogical use of masks – practice and research in the classroom
Maristani Polidori Zamperetti
65-73
PDF (Português (Brasil))
ABC Tests: literacy in a kindergarten
Giani Rabelo
74-81
PDF (Português (Brasil))
O “outro” na sala de aula: O cinema no ensino da história e cultura afro-brasileira na educação escolar
Delton Aparecido Felipe, Teresa Kazuko Teruya
82-89
PDF (Português (Brasil))
Academic Reflections
Teaching practice: a legitimate object of academic research?
Graziela Giusti Pachane
90-94
PDF (Português (Brasil))
Reviews
Practical epistemology: teaching and scientifi c knowledge
Verónica Zevallos
96-98
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians