Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Contrapontos
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Perfil do Impacto
Parecereistas Ad Hoc
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 2 (2012)
Vol. 12 No. 2 (2012)
Maio - Agosto 2012
ISSN: 1984-7114
Published:
2012-06-25
Inicial Notes
SUMÁRIO
131-133
PDF (Português (Brasil))
Editorial
EDITORIAL
Comissão Editorial
134-135
PDF (Português (Brasil))
Articles
FATORES DE RISCO DE FRACASSO E ABANDONO ESCOLAR PREMATURO: UM ESTUDO DE CASO PARA A MELHORA EDUCATIVA
Pilar Figuera Gazo, Montse Freixa Niella, Marta Venceslao Pueyo
136-144
PDF (Português (Brasil))
CONSIDERATIONS ON THE TEACHING OF SCIENCE AND THE USE OF EDUCATIONAL MEDIA MATERIALS: POSSIBILITIES AND LIMITS
Marcia Reami Pechula, Lucimara Del Pozzo, Carlos Henrique Bocanegra
145-153
PDF (Português (Brasil))
INTERDISCIPLINARITY: DEALING WITH THE MEANING OF SCHOOL WORK IN METROPOLITAN CONTEXTS
Julio Gomes Almeida
154-161
PDF (Português (Brasil))
A POSSIBLE PATH ... FROM A CONVENTIONAL AND CONSERVATIVE ENVIRONMENTAL EDUCATION TO A CRITICAL AND TRANSFORMATIVE ENVIRONMENTAL EDUCATION
Cristine Gerhardt Rheinheimer, Teresinha Guerra
162-178
PDF (Português (Brasil))
METODOLOGIA DE PROJETO NO PARADIGMA A LUZ DA COMPLEXIDADE EM DISCIPLINA DE CURSO SUPERIOR
Fabiana De Nadai Andreoli, Marilda Aparecida Behrens, Patrícia Lupion Torres
179-188
PDF (Português (Brasil))
L’EDUCAZIONE DEI BAMBINI COME PROGETTO DELLA COMUNITA’ L’ESPERIENZA DEL COMUNE DI SAN MINIATO IN ITALIA
Aldo Fortunati
189-195
PDF (Português (Brasil))
THE EDUCATIONAL SUPERVISOR AS THE ARTICULATOR OF ETHICS IN THE SCHOOL CONTEXT
Marcos Alexandre Alves, Carla Regina da Rocha Alves
196-206
PDF (Português (Brasil))
BUSINESS PEDAGOGY: THE PRACTICE OF EDUCATION PROFESSIONALS IN HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
Mariana de Oliveira Fernandes Torres, Jose Alberto Carvalho dos Santos Claro
207-216
PDF (Português (Brasil))
REFLECTIONS OF THE INITIAL TRAINING OF TRAINERS IN MATHEMATICS: WHAT CHANGED?
Phelipe Pires Fermino, Cibele da Silva Lucion, Paulo Romulo de Oliveira Frota
217-226
PDF (Português (Brasil))
Academic Reflections
THE FOUNDATIONS OF PEDAGOGY BY JOHN DEWEY: A REFLECTION ON PRAGMATIST EPISTEMOLOGY
Rodrigo Augusto de Souza
227-233
PDF (Português (Brasil))
Reviews
PARASITIC CAPITALISM: AND OTHER CONTEMPORARY THEMES
Adriano Machado Oliveira
234-236
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians